Thursday, January 12, 2012

Update Nenek part.4

Subhanallah
Alhamdulillah
Allahukbar...
Hampir 2 minggu nenek di hospital. Semalam doktor memberi perkembangan yang kurang baik. Alhamdulillah, darah beku di kepala sudah berkurangan tapi darah tersebut block di kaki pula sehingga kaki nenek sedikit membengkak. :"( Fine, nangis kembali setelah 2 hari ana berbangga kerana sudah tidak menangis dan mulai kuat sedikit demi sedikit. Sungguh, ingin saja ana meng'ignore' kata-kata doktor kerana ana serahkan segalanya kepada DIA yang maha kuasa.



Hari ini, 13 Jan 2012, doktor sudah memasang oksigen pada nenek. (sedih,sedih,sedih) Sekarang doktor cume akan pastikan sama ada nenek masih lagi boleh menerima ubat dan air lagi ataupun tidak. Sejujurnya, sangat sangat sangat jauh dari sudut hati ana untuk melihat nenek kembali sihat. Walaupun bukan sihat seperti sedia ada tapi cukuplah jika kami masih ada kesempatan menghabiskan masa bersama lagi.



Nenek masih lagi dalam keadaan koma. Cuma banyak menyebut nama mak cik ana yang kini berada di Perak. Rindu sangat agaknya. Sekarang hanya panggilan telefon dibuat untuk menenangkan nenek buat seketika. Mak cik di Perak hanya dapat balik sebentar sebelum ini kerana ada komitmen lain. arghh biarkan lah..(kesal)




Dan ana pula sekarang cuma bertawakal pada Allah dan usaha semaksima bersama seluruh ahli keluarga yang lain. Family ana sekarang menganggap membeli tiket kapal terbang seperti membeli tiket bas. Mak,ayah,kakak dan adik ana sahaja sudah 2 kali berulang alik balik ke sana dari kuala lumpur ke sibu. Bagi kami, duit boleh dicari tapi selagi ada peluang untuk berbakti,kami sedia berkorban. Kasih sayang anak kepada ibu tiada galang gantinya. Kami walaupun hanya cucu tapi kami menganggap nenek bukan sekadar nenek sahaj
a. Nenek adalah "everything" bagi kami. Advisor,counselor,partner....Tidak hairanlah kami adik beradik berasa sedih dan tersentuh melihat kondisi nenek seperti itu.



Buat nenek tersayang, cepatlah sedar dan sihat. Ana rindu mahu bersembang,ketawa,senyum dan makan bersama nenek. Ana mahu lihat nenek bahgia dan gembira bersama kami. 2012 banyak sangat moment bahgia yang akan kita hadapi 1 family. Bulan 3, Bulan 5,Bulan 12. Ana mahu nenek bersama dengan ana sepanjang peristiwa-peristiwa itu berlaku.

Nek,ana merindui suara dan duduk disamping nenek sepanjang hari. Rindu untuk tidur bersama dan tengok tv bersama. Nek, kembali sihat ea. Nek,kuat tau. Ana sayang nenek.




No comments:

Post a Comment