Friday, January 27, 2012

Bila Peringatan DIA Datang

Subhanallah
Alhamdulillah
Allahuakbar

Bila peringatan DIA datang, Pap!! macam tu je...
Walau dalam apa jua situasi...
Kisahnya seperti ini...

Ya, 2 3 hari perginya arwah nenek ke rahmatullah, semangat saya entah hilang ke mana. Serius, amat amat amat sukar untuk saya menerima hakikat. Dan,bila emosi tidak dapat dikawal, i keep on questioning? Kenapa Allah always uji saya? Kenapa Allah seolah-olah tidak mendengar permintaan,doa,rayuan saya? Adakah Allah melihat kesabaran saya? Belum cukupkan ujian-ujian yang DIA berikan pada saya? Kenapa orang lain bahgia,kenapa tidak saya? bla..bla...bla...

Rasa give up dengan kehidupan, rasa loser sangat....

Dan, malam tu saya tidak dapat melelapkan mata..Berjaga sampai pagi. Dan saya ingat lagi, pukul 2 a.m saya on facebook.

THIS WILL BE THE TURNING POINT ~~ Dalam saya tengok status-status di fb,saya ternampak artikel seseorang yang dipost di wall seorang ustaz ni. Artikel yang bertajuk "suara kuat menjelang akhir zaman" lebih kurang macam tu lah. Ringkasnya artikel yang berkaitan dengan kiamat. Yup, KIAMAT.

YaAllah, saat dan ketika itu, tubuh saya menggigil,jantung saya berdegup kencang...Seriously, DIA menegur saya.
Sangat rasa, KASIH DAN CINTA DIA pada saya.
Serasa artikel itu untuk menyedarkan saya bahawa setiap yang berlaku itu punya hikmah dan punya Kasih SayangNya.

Bila saya baca komen di artikel tersebut, ada seorang ukhti ini sedang berbalas komen. Terus saya chat seketika..

----------------------------------------------------
    • assalam k.N

    • Nur gerun sgt bc ttg akhir zaman tu

  • Nina Hanafi
    • Wsalam Nur

  • Nur Haziemah Zahari
    • berdebar tetiba

  • Nina Hanafi
    • Yg suara kuat tu ke?

  • Nur Haziemah Zahari
    • ha

  • Nina Hanafi
    • Spupu kN tepek kat wall ustaz azhar idrus ttg hadis ni

  • Nina Hanafi
    • Ustaz kata hadis ni tak sahih.. Tak perlu i'tiqad (jgn percaya dlm hati) bhw perkata ni btol2 akn berlaku
      Wallahu a'lam.

  • Nina Hanafi
    • *perkara

  • Nur Haziemah Zahari
    • Ble bc ttg kiamat, mesti rase gerun.. takut sgt.. Papepn,jzkk ats informasi

  • Nina Hanafi
    • Tp ia sgtt baik andai dpt rapatkn kita dgn Allah.
      Mantapkan ibadah kita pd Allah..kan Nur kan..

      Betul..sgttt gerun gentar bila cerita qiamat n akhirat. Allahu...

  • Nur Haziemah Zahari
    • thanks for reminder k.Nina.. Yg td ,ada hikmahnya ble nur tnampak ttg kiamat tu wlaupn x shahih..."ada hikmahnya" utk Nur

  • Nina Hanafi
    • Betul..hikmah itu bykkk..


-------------------------------------------------------

Bila DIA mengkehendaki,tiada sesuatu yang mustahil..YaAllah, nyata kasih sayangMu sentiasa disisiku.

Tiada kata mengambarkan perasaan saya ketika ini.

----------------------------------------------------------------------------------

Aku malu berharap engkau mengerti lagi
Atas kesalahan yang pernah aku perbuat
Hati dan perasaan ku mulai teruji
Selembut doa dalam hati kau mengetahui

Kala panggilan mu
Aku mohon ampunilah aku

Aku bersujud
Aku berdoa
Hanyalah padamu
Ya tuhanku

Aku memohon
Keringanan hati
Menentukan pilihan
Menuju rahmatmu

Ya Tuhanku

-------------------------------------------------------------------------------------

Begitulah, subhanallah,alhamdulillah,allahuakbar..Bila Peringatan DIA datang.



No comments:

Post a Comment