Wednesday, March 23, 2011

Batu Pahat

Ada perkara yang memang kita sayang.
sayang nak mati.
sayang gila-gila.

Tapi mak saya selalu pesan.
tak elok sayang gila-gila.
takut satu hari nanti kita hilang dia.

ya.saya benci itu.


saya sangat bersyukur.
saya percaya hingga hari ini segala yang berlaku
adalah dengan rahmat dan cinta DIA.
DIA juga yang saya cinta gila-gila.



semua yang hadir dalam hidup saya adalah perkara yang hebat-hebat.
yang melatih saya.
yang memaksa saya.
untuk gagah.
untuk tabah.



ya.mereka sangat hebat.
ukhwah kami yang tiada tandingan.
kami berjanji untuk bersahabat sampai syurga.

__________________________________________________

Now, i'm crying again...

Keputusan harus ana lakukan.
Diiringi pengorbanan.
Disertai kekuatan dan kecekalan hati.
Berpandukan petunjuknya.

Saya mula menyayangi mereka.
Akhawat fillah di sini.
Hati ana sudah kembali pulih.
Ke'sibuk' an yang dahulunya ana lalui sudah bertukar statusnya.

Dahulu, 'sibuk' bekerja.
Sekarang, 'sibuk berdakwah tarbiyyyah'

Dahulu, tiada masa untuk akhawat dan 'orang rumah'.
Sekarang, masa seolah-olah mencemburui saya bersama mereka.

YaALLAH, saya lemah dalam membuat keputusan.
Bantulah yaALLAH.
Saya mahu terus di jalan ini.

(crying...crying...crying..)

YaALLAH........

__________________________________________________

Genap 2 minggu saya akan habis latihan industri.
Saya semakin mencintai bumi tarbiyyah di sini.
Saya semakin bersemangat untuk dakwah dan tarbiyyah.
Saya semakin serius dan fokus.

Adakah saya perlu terus di sini?
Adakah saya perlu utamakan cita-cita saya?
Adakah saya perlu bersedia dicampakkan di tempat lain?
Pelbagai persoalan bermain di benak hati dan permikiran.

YaALLAH (crying) saya perlu pertolongan dariMU.
Bantulah saya membuat keputusan.
Saya lemah.

________________________________________________


"Ya Allah, aku memohon petunjuk daripadaMu dengan ilmuMu dan aku memohon ketentuan daripadaMu dengan kekuasaanMu dan aku memohon daripadaMu akan limpah kurniaanMu yang besar. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa dan Engkau Maha Mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui dan Engkaulah Yang Maha Mengetahu segala perkara yang ghaib. Ya Allah, seandainya Engkau mengetahui bahawasanya urusan ini adalah baik bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, takdirkanlah ia bagiku dan permudahkanlah serta berkatlah bagiku padanya da seandainya Engkau mengetahui bahawa urusan ini mendatangkan keburukan bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, maka jauhkanlah aku daripadanya dan takdirkanlah kebaikan untukku dalam sebarang keadaan sekalipun kemudian redhailah aku dengannya".

_____________________________________________

live the life to the fullest.
pegang teguh pada tunjang yang dua itu.
as khalifah and hamba.
dan kalian adalah corak-corak kehidupanku yang agung.
karya hidup yang sangat agung.
bersama mencorak kehidupan kita.
mencorak dengan acuan redha Ilahi.
moga ukhwah yang kita semai di pelabuhan dunia,
akan berterusan hingga destinasi abadi akhirat.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥




No comments:

Post a Comment