Monday, November 16, 2009

Bersantai-santai, perkukuhkan ukhuwah…



Entry kali nie mungkin lain daripada yang lain. Sebabnya, ana akan bercerita berdasarkan gambar sahaja. Kalau nak diceritakan secara detail memang panjang dan tambahan pada hari kejadiaan ana tak berapa sihat. Tapi, demi semangat nak berjumpa sahabat yang dirindui, ana paksa juga diri untuk datang. First, lokasi kejadian ialah K.L Sentral dan Mid Valley. Dari jam 10 pg – 5 ptg. Memang penat dan memeningkan, tapi ana rasa sangat bersyukur kerana masih lagi diberi kesempatan walaupun sekejap untuk meluangkan masa bersama mereka. Mereka yang ana maksudkan ialah Khadeeja, Cikin dan Mida. Sebenarnya, semua ni tak dirancang. Tetiba rasa nak berjumpa dan Alhamdulillah memang ada hikmah disebaliknya. Banyak perkongsian, bercerita tentang permasalahan,bertukar pandangan dan yang paling penting ikatan ukhuwah terasa makin kukuh.

Di atas antara tempat yang boleh juga dikatakan Berjaya dijelajahi (sebenarnya agak semua kedai kat Mid tu masuk…contohnya: MPH,…




Akhirnya, dah penat tengok benda-bendaduniawi, kami bergerak ke alam haiwan. Merasa kebesaranNya dan melihat-lihat ikan,burung, arnab dan lain-lain yang sememangnya COMEL!!! (dengan penuh keterujaan…)


Ikan oh Ikan…lalala…Subhanallah…cantik dan ada yang pelik..(ada ikan tu, matanya macam mouse si Khadeeja sebab mata agak terkeluar..hahaha..)

Perangai kanak-kanak ribena terserlah jua akhirnya. Tapi bagi ana, mereka-mereka itu bakal ibu mithali..huhu..

Akhir sekali. Ukhuwah itu memang sangat sukar untuk ditafsirkan. Sebenarnya, ana, khadeeja dan cikin baru saja berjumpa, bertaaruf lebih kurang setahun yang lalu. Bermakna semasa kami last semesta. Tapi entah mengapa, dari ana baru berjumpa dengan mereka, ana rasa seperti dah lama berkenalan dan memang ana mudah sangat rapat. Mungkin itu salah satu hikmah sekiranya kita mempunyai matlamat yang sama. Ingin memperbaiki diri dan mendekatkan diri kepadaNya. Walau bagaimanapun, ana sentiasa mendoakan kalian moga sentiasa sabar dan tabah menjalani kehidupan ini. Memang banyak dugaan dan cabaran tetapi carilah hikmah disebalik kejadian. Moga ukhuwah ini sentiasa terpelihara dan mendapat redha Illahi (matlamat yang tertinggi)… Jaga diri, hiasi peribadi.


No comments:

Post a Comment