Thursday, February 11, 2010

Say No to Valentine Day!!

~Tolong Jangan Click!!~

Penting/sangat:

Sebenarnya, tiada istilah couple atau bercinta sebelum nikah. Kononnya, pasangan 'couple Islamik' ini berusaha menjauhi maksiat.."kami tak dating.." "kami sms pun mesej2 Islamik dan motivasi je" tah motivasi ka motibasi tataw la saya. Apa2 pun, semua itu hanyalah pujukan sang syaitan.

Perangai si syaitan, mengajar prinsip alah bisa tegal biasa kepada manusia, bermula dengan "alah takpe, sms sikit je" lama2 dah biasa, jadi bila dah biasa...syaitan ajak lagi buat yang lebih 'advance' . Mulalah ajak pergi jumpa2..nafsu manusia terlalu mudah dipuja dan dipujuk, maka berjumpalah sang 'kakasih islamik' ini, tapi..kata mereka.. "jumpa sekejap je..bukannya lama2..bukannya dating pun"

Bila dah terbiasa 'jumpa kejap' lama2 bila dah seronok(besh3!) esok jumpa lama2 pulak.. ajak minum, makan sekali. -_-"

Lepas dah biasa makan minum sama2..ajak naik kereta sama2 pulak. Berdua-duaan pula dengan bukan muhrim..jengjengjeng.. dan macam biasa, pujukan sang syaitan tidak akan berakhir disitu sahaja...etc etc LU PIKIR LA SENDIRI

Dan..ehem.. 'kekasih Islamik' yang dikasihi sekalian, diingatkan ye, anda adalah manusia, bernafsu dan berakal.. boleh ke jaga nafsu, kalau dah sampai berdua-duaan? boleh? boleh ke jaga hati? boleh? boleh ke jauhi zina hati? boleh? jawab! jawab dengan iman!


Wahai anak Adam, ketahuilah, sang syaitan tidak akan pernah puas dengan kedudukan manusia, sehebat mana pun kamu wahai saudara/saudariku menjaga nafsu, sehebat itu jugalah 'dakwah' syaitan kepada kita. toink~! wassalam. (baru update hoh, ritu x sempat. fufufu~)

1 comment:

  1. salam.
    haaa..rompak entri sape tu? hek3

    okeh fine, komik tu x rompak, ayat y bawah2 tu rompakan bersenjata. XD XD

    alah,layan jela~

    ReplyDelete