Friday, February 19, 2010

Sabar@Tabah

Alhamdulillah, masih bernafas dan bernyawa..mampu bekerja dan beramal..masih ada kesempatan memperbaiki diri dan meningkatkan amal..

Sabar dan Tabah...hidup di dunia memang akan sentiasa diuji..kadang kala ujian yang datang itu tidak tertanggung rasanya...tapi, hanya berbekalkan sabar dan tabah je seseorang tu mampu menempuh semua tu..

Berbalik pada diri ana, kadang kala banyak perkara yang ana sabar..kadang kala ana penat, tapi ana sabar...kadang kala ana rasa ditipu dan tertipu, tapi masih berusaha untuk sabar..kadang kala ada rasa-rasa ketidakpuasan dan ketidakadilan wujud dalam sudut hati, tapi ana masih berusaha bersabar dan tabah...

Marah bukan sifat ana...sehingga ana lupa, bila sepatutnya ana marah?? dan adakah dengan diam, sabar dan tabah ana,ana boleh diperlakukan sesuka hati...Diam ana kerana ana sayang..sayang pada segala-galanya yang ada disekeliling ana..diam ana kerana ana tidak mampu luahkan rasa itu..diam ana kerana ana hormat tentang hati dan perasaan manusia..diam ana kerana ana membiasakan makna SABAR dan TABAH dan biarlah ana merasa nyaman dan manisnya SABAR dan TABAH itu..

Kerana ana menganggap,bila diberi ujian itu, DIA sentiasa ingin hambaNYA bergantung padanya...dan dengan sabat dan tabah itu, DIA akan melihat dan mengetahui tingkat-tingkat keimanan hambaNYA...


No comments:

Post a Comment