Saturday, October 30, 2010

Pengajaran Kehidupan (2)

Kehidupan alam kampus sememangnya hanya sebahagian dari kehidupan.Alam kampus juga yang banyak membentuk diri dan segala ilmu yang dipelajari bakal digunakan untuk hidup di "luar sana".

Salah satunya, ana sering berhadapan dengan masalah "group assigment". Bayangkan kerja yang perlu dilakukan secara berkumpulan kadang-kadang perlu dilakukan secara individu. Dan pernah satu tahap, timbul sikap positif dimana ana tanamkan dalam diri ana "do i care with those that really make me sick, and i never care if i have to work alone". Semuanya gara-gara, semangat ana yang dah mula hilang dan ana lebih rasa tenang bila bergerak keseorangan. Ana memang tidak akan pernah berkata-kata.Yup, nampak ana juga yang bersalah disini kerana tiada inisiatif untuk menegur, tapi dalam hati ana lebih kuat untuk menjaga "PERSAHABATAN".

Kekuatan demi kekuatan ana kumpul untuk bertahan sehingga sekarang. Bukan mudah tapi bukan mustahil juga. Segala perasaan seperti biasa ana bumikan semuanya. Satu keyakinan yang ana pegang, ana sangat yakin, semua tugasan ini sangat berfaedah untuk masa depan ana. Dan those yang selama ini take for granted with me akan merasa langit tu tinggi atau rendah ketika practical training nanti. Ana bukan mendoakan, tetapi ia pasti akan jadi satu pengajaran untuk mereka supaya berubah kerana it better than late.

******************************************************



:: Bersambung ::


No comments:

Post a Comment