Wednesday, August 25, 2010

Kerana KAMU...

Hari ni hari yang sangat memenatkan kan memeningkan ana...Hari yang menyebabkan hati ana sentiasa berkeluh kesah dan amarah...Ana juga punya perasaan itu, jadi jangan anggap ana boleh bertahan untuk TIDAK menyatakan kebenaran itu..

Tolonglah, jangan ganggu tugasan orang lain...
Tolonglah, buat masa ni berlaku jujur..Untuk kali ni saja...
Tolonglah, memahami situasi orang lain juga..Kamu bising tentang orang lain, tapi pernah tak kamu terfikir sikap dan perbuatan kamu..

Mungkin, kamu sedar apa yang telah kamu lakukan..
Mungkin, kamu ada agenda tersendiri..
Mungkin, kamu sudah terbiasa bersikap sebegitu...

Tapi, mohon sesangat..UNTUK KALI ini, jangan bersikap sedemikian..UNTUK KALI ini sahaja...

Mohon, kesiankan orang bawahan kamu..
Mohon, faham situasi dan kedudukan orang lain..
Mohon fahami perasaan orang lain..
Mohon, jangan menindas orang lain...
Mohon, jaga hati, sikap dan perbuatan kamu..

Ana masih sayang kamu sebagai seorang sahabat..Tapi, sayang itu boleh menghilang dengan sikap dan perbuatan kamu...

Tolong, muhasabah semula apa yang telah kamu lakukan selama ini...Lebih-lebih lagi bab percakapan...Satu ayat dusta yang keluar dari mulut mampu menghuru-harakan keadaan...Merumitkan urusan..
______________________________________________________

Ana jarang bersikap sebegini...Bersikap melepaskan perasaan sesuka hati di blog kesayangan ana merangkap diari maya ana..Tapi, malam ini 25 Ogos 2010, kamu berjaya menjadi orang pertama yang mencemarkan diari ini dengan kisah kamu yang pelbagai..

Jangan bersikap sebegitu..Jangan disebabkan perbuatan kamu, kawan-kawan ana, kakak-kakak ana terkena sasarannya..

Kita semua dah dewasa..ada pemikiran dan pendirian sendiri..Kita bukan budak sekolah lagi..Kita bukan masih bertindak di atas telunjuk orang lain..Jangan pandang rendah dengan kebolehan orang lain...

Bukan kamu seorang yang hebat, kita semua hebat..Sebab kehebatan kita terbukti semasa proses kejadian kita lagi..Bersyukur dengan nikmat yang kamu perolehi..muhasabah diri...Banyak sangat DIA bagi nikmat kepada kamu, jangan sampai satu tahap nikmat itu membutakan hati dan jiwa kamu..Ini bukan doa tapi peringatan ikhlas...

Usahlah melenting sekiranya kamu mengetahui tentang posting ana kali ini..cuma ana berharap UNTUK KALI INI Sahaja, terima teguran ini dengan pemikiran yang terbuka, dengan jiwa yang tenang tanpa sekelumit rasa sakit hati...

NUR'z : Diam ana jangan anggap ana gusar dengan kamu...Jangan cuba menginjak-injak maruah orang lain..Perjalanan kehidupan kita masih panjang...Jadi, kamu fikirlah sendiri apa yang terbaik..Ana tidak mengharap ucapan maaf dari kamu, cuma akan sentiasa berdoa untuk perubahan kamu...Ana bukan yang terbaik, tapi sentiasa berusaha menjadi yang terbaik..Tapi, bukan dari pandangan manusia,tapi pandangan DIA lagi penting..





No comments:

Post a Comment