Thursday, March 3, 2011

Disebalik 5K

Disebalik 5 K tersimpan begitu banyak pengajaran,pengalaman dalam diri ana. Mungkin inilah ujian dan dugaan untuk ana terima. Pelbagai peristiwa susah senang, suka duka sepanjang proses untuk menjadikan expo ini satu realiti.

Berapa banyak tenaga, keringat, tangisan sudah tidak terkira rasanya. Betapa diri ini didalam suasana jatuh dan bangun sendiri. Disaat tangan ini dilepaskan tanpa gengaman ketika saat memerlukan.

Namun, ana percaya dan yakin, kekuatan dan keyakinan yang ana perolehi adalah kerana doa dari sahabat-sahabat di sini. Kekuatan dan keyakinan itu terus mengalir dalam diri ana dengan hanya merasai kehadiran mereka di sekeliling dan dengan hanya melihat kelibat mereka setiap hari. Itu sudah cukup menambah kekuatan ana. Terima Kasih sahabat.

Hampir setiap hari ana mengorak langkah untuk melakukan urusan-urusan yang berkaitan. Dalam panas ana redah untuk naik ke pejabat-pejabat pengurusan. Dalam hati ana sentiasa berzikir dan bertahmid. Syukur ya ALLAH, ini tarbiyah dari-MU. Sungguh, setiap derap langkah ana sentiasa mengingati DIA di hati ana untuk sentiasa kuat dan berdoa moga urusan sentiasa dipermudahkan. Saat dan ketika itu, hanya DIA di hati ana sehingga satu ketika ana duduk berhenti di masjid dan menangis sepuas-puasnya keranakepenatan yang teramat sangat. Serasa tenaga ana sudah sampai ke tahap maksimum dan tenaga yang masih bersisa ana lakukan solat hajat dan berdoa :

"YaALLAH, hanya padaMu tempatku memohon pertolongan. Bantu yaALLAH untuk terus kuatkan semangatku dan tiupkan ketenangan dalam hatiku. Jangan yaALLAH engkau jadikan aku hamba yang berputus asa. Sungguh, aku lemah dan teramat penat. Bantu yaALLAH..."

Ana menangis lagi. Namun, berusaha untuk redha.

:: Bersambung ::



No comments:

Post a Comment