Wednesday, April 18, 2012

Update Nenek 7 : 3 Bulan Pemergian



Tarik nafas panjang
Mata kedip-kedip
Hati mula terasa sesak
Allah...

Bismillahirrahmanirrahim

Nenek pergi tanggal 20hb. Januari. 2012. Esok genap 3 bulan pemergian nenek. Tapi... Allah, rasa kesedihan,kerinduan, kehilangan ini masih lagi sebati dalam diri.

Dari dalam diri insan yang lemah ini, hanya DIA tempat untuk memohon kekuatan dan ketabahan dalam meniti hari-hari yang mendatang. Doa, doa dan terus berdoa.

Wajah arwah nenek masih lagi terbayang, bermain di mata. Pesan, ketawa, senyum nenek terus-terusan mekar dalam hati. Dalam rasa sedih menghadapi tekanan kehidupan, gambar arwah nenek yang setia di skrin telefon di tatapi dalam-dalam. 

Allah, rindu dan sayang ini dariMu. Bantu aku ya Allah untuk kembalikan semula kepadaMu.

Usai solat,walau di masjid,surau, bilik. Doa untuk arwah nenek akan dilantun bersungguh-sungguh. Allah, rindu ini kian memuncak.

Walau apa jua keadaan pun, sebak itu akan datang dengan sendirinya. Allah...

Sukar, sangat sukar menyatakan bagaimana perasaan ketika ini. Allah...saya rindu nenek. Allah Allah Allah



Allah
Mohon sedikit kekuatan untuk bekalan perjalanan membawa rasa kerinduan ini.

Allah
Mohon ketabahan dan kesabaran agar perasaan ini tidak membawa aku jauh dari Mu

Allah
Sungguh, saya sayang nenek kerana Mu
Sungguh, saya yakin dengan aturan Mu
Sungguh, saya yakin akan qada' dan qadar Mu ini
Sungguh, saya berusaha untuk terus bermujahadah

Nek,
Moga tenang di sana
Moga gembira di taman syurga yang menghijau itu
Moga nanti kita akan berjumpa di SANA nanti, jemput saya dengan senyuman nenek yang saya rindui tu

Allah Allah Allah

................................

*berhenti seketika, tutup muka dengan bantal, menangis sepuasnya*

InsyaAllah, saya baik-baik saja di sini...

No comments:

Post a Comment