Wednesday, March 7, 2012

Sayang


Subhanallah
Alhamdulillah
Allahuakbar

------------------------------------------------------

Bagaimana ea untuk ana mulakan perkongsian ini? Hari ini tahap penyusunan ayat ana tidak berapa betul. Fikiran yang sedikit terganggu sebentar tadi sehingga setiap butir perkataan yang ingin disampaikan seperti tersekat-sekat. YaAllah, rasa sedih sedikit pasti engkau mengetahuinya. :)



Sayang
Aku tahu dirimu sedikit terluka kecewa,
Sedih jiwa dan terganggu fikiran
Tapi, bertahanlah sayang
Aku tahu, engkau mampu
Kerana kita meyakini bahawa Allah akan sesekali tidak akan membebani hambanya sesuatu yang tidak terdaya olehnya.

Sayang,
Anggap saja kesilapan dan kekhilafan ini
Bukan darimu dan bukan juga darinya
Anggap saja ia ujian untuk melengkapkan perjalanan tarbiyah dan tingkat imanmu.

Sayang,
Kadang aku juga akan bertanya berulang kali pada diriku
Mana satu lebih aku sayang dan utamakan? Perasaan inikah ATAU Dakwah tarbiyah ini?
Bertanya lagi, Hati inikah ATAU hidayah ini?
Kerana salah satunya perlu dilepaskan dan diutamakan
Disitulah wujud kepentingan dan pengorbanan diri.

Sayang,
Aku mengertikan akan kesedihanmu
Tapi, aku mengerti juga akan hakikat hidup ini
Percayalah sayang, ujian ini akan membentuk peribadi dan pemahaman mu.
Percayalah sayang, akan ada hadiah di penghujung ujian ini.
Percayalah sayang, DIA sentiasa melihatmu, menantimu untuk merayu merintih memohon kekuatan kesabaran ketabahan.

Sayang,
Ingin ku kongsi impianku.
Aku ingin namaku dan nama sahabat-sahabatku disebut-sebut penduduk di "atas" sana.
"Lihatlah hambaku itu, sangat berbaik sangka dan taat padaku"
Itulah dia motivasi kita.

Sayang,
Aku cinta padamu kerana Allah
Kerana DIA kita bertemu di sini
Kerana DIA kita merasai kemanisan ukhuwah ini
Kerana DIA kita mengelusuri jalan ini.

Sayang,
Aku juga bukan yang terbaik untuk megingatimu akan semua ini
Kerana masih banyak karat jahiliyah dalam diriku
Tapi, rasa tanggungjawab dan peduli membuat aku kembali memahami hakikat jalan ini

Sayang,
Sekali aku melafazkan sayang
Ia akan kekal sebegitu.
Kerana dakwah kita, dakwah kasih sayang.

Sayang,
Kembali tersenyum dan bersemangat
Biar DIAMOND kita terus bersinar :)





1 comment:

  1. Microsoft will be Office 2007 as an option, so want to experience the Office 2010 Professional or older Office 2003 users choose to install.

    ReplyDelete