Wednesday, May 4, 2011

Selama ini....

Sejenak...Aku merenung masa depan..

Terkadang jauh aku membawa diri menyelusuri jalan2 silam

Lama aku bermonolog mencari buah-buah fikiranHingga akhirnya aku tersedar........


SUDAH BEGITU JAUH PENTAS DUNIAWI INI KU RENTASI!!!

Ada begitu banyak tawa dan kegembiraan yang telah aku peroleh

iMalah tidak kurang juga ada begitu banyak airmata dan duka yang kudapatkan

Terkadang aku tertawa-tawa bahagia dengan anugerahMu

Terkadang aku menangis teresak-esak dengan ujian-Mu


Hingga pernah aku begitu lelah dengan langkahku

Ada begitu banyak nikmat-Mu yang aku dapat

Ada begitu banyak rahmat-Mu yang aku dakap

Ada begitu banyak ranjau dan onak yang terhampar untukku

Baik yang terdahulu dan untuk masa hadapanku


Semuanya menjadi satu.....


Ingin mengeluh tetapi aku terlalu TAMAK membayangkan nikmat-nikmat-Nya yang kuperolehi

Ingin meminta tetapi merasakan terlalu sedikit aku memberi pada-Nya

Ingin mengadu tetapi merasakan terlalu manja hingga tIdak betah diuji tuk kesekian kali

Ingin meratap tetapi merasakan aku yang tidak pernah memiliki apa-apa..lalu kesemua ini milikNya


Akhirnya..hanya yang aku punya....sebuah tangisan penuh hiba di pinggiran rahmat-Nya

Sebuah tangisan tanpa bicara..tanpa suara..tanpa rintihan..

Aku hanya mampu menangis..menangis..dan menangis dalam sujudku...

Sujud yang tidak mahu ku angkat wajah ini,,,,

Biar Dia mengerti sendiri dari kedalaman hatiku..

Apa jua rasa dan luahan yang bersarang dalam hati..

Yang tidak bisa aku ungkapkan dengan bicara kata


Hanya satu yang ku pohon......."

Tuhan..........tolong jangan tinggalkan aku walaupun sesaat dan sekelip mata cuma

Kerna aku tidak mampu walau sesaat, hidup tanpa cinta dan perhatianMu

Tidak mampu aku menempuh arus duniawi ini Ya Allah,

Tidak mampu aku bertahan dengan fatamorgana duniawi ini Ya Allah..

Tidak mampu aku kuat terus Ya Allah.

Andai Engkau tiada disisiku"


Disetiap kali aku memerlukan-Mu

Kulihat langitMu yang terbentang luas..

Dapat kurasakan selaut cintaMu yang meluas untukku

Dan aku pun merasa kuat kembali dalam langkahku


"AKU KUAT KERANA MU YA ALLAH........."

No comments:

Post a Comment