Tuesday, November 9, 2010

Pengajaran Kehidupan (3)


Dalam sedar tak sedar, hari ni genap seminggu sebelum berakhirnya alam kampus. Finally, ana akan menjalani kehidupan sebagai pelajar praktikal training di Batu Pahat. Alhamdulillah, ada sebab kenapa ana ingin berpraktikal di sana. Faktor utama dan paling penting dalam kehidupan ana adalah kerana DAKWAH & TARBIYYAH.

Dan, at last, ana telah menjumpai sahabat kampus yang selama ini ana cari. Sahabat yang akhirnya banyak membantu ana. Sahabat yang benar-benar menganggap ana adalah sahabat dan tidak akan menyakiti dan mempermainkan hati dan perasaan ana.

ALLAH Maha Kuasa. DIA yang mengaturkan segala pertemuan. Kerana pertemuan ini, ana belajar erti kehidupan. Segala ujian dan dugaan yang ana tempuh selama ini, mampu mengajar ana untuk lebih bersedia melangkah dalam kehidupan bermasyarakat.

Terima Kasih sahabat. Sahabat yang pernah bersama ana selama ini. Sahabat yang selama ini ana sanjung dan ana kasihi. Mungkin ana tidak pernah menyatakan perasaan ini pada mereka, tapi sedar dan ketahuilah, tidak semua ungkapan sayang itu mampu diungkapkan secara terang-terangan.

Walau apapun yang menimpa ana, tidak pernah sedikit pun ana terasa dan bersedih hati. Cuma, pada awalnya ana bermati-matian dan berjuang sehabis mungkin untuk merawat luka dan sakit di hati ana.

Doa ana, semoga semua sahabat yang ana sayangi dapat menjalani latihan praktikal sebaik mungkin dan berjaya dunia akhirat...

Ribuan ampun maaf daripada ana. NURHAZIEMAH MUHAMAD ZAHARI. Usah ditanya kenapa..Kerana gerak hati ana kuat untuk menyatakan..Sahabat ana adalah terbaik...

*********************************************************

Andainya ada di antara kita nanti
Berubah hala serta janji
Jangan ada benci
Suka dan duka dilalui
Jadikan kenangan di sudut hati

Andainya cita-cita tidak kesampaian
Ikatan murni terputus di pertengahan
Jangan dikesalkan
Jangan lantaran kegagalan
Kita saling berdendam saling bermusuhan

Ungkit-mengungkiti
Sakit-menyakiti
Memusnahkan diri

Kita harus tabah dan bersedia
Cekal hadapi kemungkinan yang tiba
Kadangkala yang berlaku
Di luar kemahuan kau dan aku

Mostly Dedicated For:

Nurul Ashykin, Norazirazila, Ika Sofea, Mohd Nabil Iskandar, Siti Faidatul Afdzan

Nazarian, Razilah, Nurul Izzati



No comments:

Post a Comment