Friday, March 23, 2012

Mengejar.. Group hugs

Subhanallah
Alhamdulillah
Allahuakbar

Salam'alaikum


YaAllah...

"saat aku mengenali tarbiyah, aku melihat matlamat sebenar kehidupan ini. semangat untuk mengubah diri dan dalam perlahan-lahan mereka mengajar aku memahami tetang matlamat ummah dan Islam. Tiba saat perpisahan, aku kuatkan semangat untuk bertahan dan terus bertahan. Bila semakin lama, aku semakin futur. Ya,futur menghilang dan menyepi tanpa khabar. Benar, bila mana kita melakukan perkara besar, kita tidak akan peduli tentang perkara kecil. Mungkin pada saat itu, aku sebenarnya tidak melakukan perkara besar itu cuma acap kali memikirkan perkara kecil yang entah apa-apa. Tiada perkara besar untuk difikirkan sehingga futur ini datang menghuni hati.

mudahkan itu semua untuk diriku? mudah sangatkah untuk melarikan diri dengan harapan hidup ini lebih tenang dan gembira? Tidak, sama sekali tidak. jangan sesekali berangan dan berharap seperti itu. kerana kamu tidak akan memperolehi semuanya. saat jiwa meronta-ronta inginkan pengisian, saat mata memerhati dari jauh bulatan gembira insan lain, saat mata terpaku memerhati sekumpulan insan bertudung labuh dan hangout bersama, saat mereka kehulu ke hilir melakukan program, hati dan perasaan ini merintih sedih. Sedar akan kekhilafan diri.Serasa menzalimi hak-hak ruhi dan hati dalam jasad ini.

hati ini memberontak. serasa kosong tanpa cinta itu, tanpa pengisian dan gerak kerja.
tarbiyah itu perlu dkejar kembali kerana sekali ia datang kepada kita dan selepas kita melepaskannya, peluang itu tidak akan datang kembali. aku mulai sedar, siapa aku tanpa semua itu? walau aku berjaya sekali pun dengan pelbagai kelulusan tapi semua itu tiada ertinya untuk hati dan perasaan ini sebenarnya.

YaAllah, sesungguhnya engkau yang Maha Mengetahui akan sesuatu. ampuni aku YaAllah. Sahabat, jzkk. The precious gift from Allah. Aku menyedari, terlalu banyak sabar dan mengorbanan diri kalian untuk diriku yang kadang susah difahami dan dimegerti. sungguh,aku sedang berusaha.

Sedang mengejar kembali
*gruop hugs*


1 comment:

  1. I recently came across your blog and have been reading along. I thought I would leave my first comment. I don't know what to say except that I have enjoyed reading. Nice blog. I will keep visiting this blog very often.
    1999 Buick Park Avenue AC Compressor

    ReplyDelete